Aklimatizovanie

Po dlhsej dobe znova pisem nieco na blog. Ked som prisla dnes vecer domov z prace, tak mi senora marina otvorila dvere a mala na tvari ten najvacsi usmev aky som doteraz videla. A dovod? Teplota v dome klesla pod 30C. Celu noc a cely den prsalo a bolo zamracene. V takej "zime" sa mi nastartovala aj pisatelska cerebralna funkcia. Naozaj je to divny pocit sediet v obyvacke bez toho, aby som po polhodine vstala s mokrym pozadim (perspirativny dovod).
Studena sprcha sa stala mojou najlepsou kamaratkou. Ani brvou nepohnem ked mi po chrbte steka prud studenej vody. Vychutnavam si kazdu jednu sekundu, ked po mne steka nieco co nie je slane.
V skole som predsedkyna komisii, co rozhoduje, ktori studenti prejdu zavarecnou skuskou. Sucastou skusky je prezentacia lubovolnej temy. Jedna studentka rozpravala o setreni vody a spomenula aj to, ze ludia by sa nemali kupat ale sprchovat. Pozeram na nu, ze ved tu teplu vodu nemaju, tak v com sa to akoze kupu. No predsa v studenej vode. Fuuuu...az taky ladovy medved este nie som, aj ked som nie raz mala myslienky skocit do studeneho bazena po 4 oducenych hodinach v triede, kde teplota neklesne po 32C.
Este chvilu zostanem pri hygienickej teme. Neodmyslitelny artikel pre moj zivot v kolumbii je sprchovy gel. Isla som do obchodu, ze si kupim novy. Kdeze. V beznom obchode maju len mydlo. Sprchovy gel sa da kupit lenn v supermarketoch. Mozno neskor objavim nejaky maly obchod, kde sprchovy gel bude, ale zatial nada.
Vsimla som si, ze ludia v domoch prelepuju odtoky na vani lepiacou paskou...jeden z dovodov je aj ten, ze z vodovodnych rur vychadzaju kukarace.
Raz som nasla na svojej posteli taky maly cierny sulok a okolo toho nejake tmave omrvinky. Jasne, ze prve myslienky boli "la puta raton". Ale snazila som si nahovorit, ze to asi zrejme cez okno padlo do izby alebo nieco take. Nechcela som si pripustit, ze by mi po posteli v mojej nepritomnosti behali mysi. Ale ked som nasla rovnaky cierny sulok na posteli aj dalsi den, konfrontovala som senoru marinu s trusovym problemom. Vysvetlila mi ze v to nie je mysi trus, ale ze mi to pada na postel z povaly. Strop je dreveny a su tam termity ci co...a ze tie termity produkuju take male cierne sulky z dreva, ktore mi potom padnu zo stropu na postel. No....neviem.....

(na toto miesto som chcela dat foto mojej izby, ale pripjenie je take ake je....takze nabuduce)

Zvyknem si pozrem aj spravy v televizii a nie je ziadnou zriedkavostou, ked ukazuju, v ktorom pristave, kolko kilogramov roznych drog zadrzali (dneska napriklad bolo v spravach nieco o tom ako zadrzali neviem kolko milionov dolarov v hotovosti). Moja kolumbijska rodina uprednostnuje sledovanie reality show. Kolumbijsky big brother, kolumbia ma talent a kolumbia hlada superstar.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Aklimatizovanie"

Zverejnenie komentára