Mucenie

Pvy tyzden vyucovania bol pre mna mierne vycerpavajuci. Po spanielsky som nevedela nic tak som musela kreslit na tabulu ..... najviac som mala stres z lekcie, kde sa prebera slovna zasoba zvieracej rise. Chudaci studenti nechapali, co za zverov som to kreslila po tabuli. Deer (jelen) v mojom ilustracnom prevedeni vyzeral ako antilopa a kacku od husi som takisto nevedala dobre vysvetlit. Teraz sa uz samozrejme s tym nekaslem a poviem im vsetko po spanielsky (aj ked mam od vedenia skoly instrukcie hovorit len a len po anglicky).
Ked preberame rozne vyznami slovesa "to take" (zobrat, brat) tak mam v mojej ucitelskej prirucke priklad: "to take drugs e.g. Maradonna takes heroine and cocaine."
Ked preberame frazove slovesa napr. "to get rid of" (zbavit sa) studenti vyznam najlepsie pochopia na priklade "Venezuela needs to get rid of Chavez."
Ked preberame krajiny a narodnosti, tak su to hlavne juhoamericke krajiny: brazil-brazilian, peru-peruvian, panama-panaman??? nie ako na slovensku, kde sa na hodinach anglictiny ucime vsetky europske krajiny.
Pri slovese "to make something talk" nempozem pouzit ako priklad "Jimmy Hendrix makes the guitar talk", lebo nikto tu jimmy hendrixa nepozna. Ziaden zo studentov nepozna ani dvojicu Bonnie a Clyde, ked chcem pouzit priklad na sloveso "to rob a bank".
Nahnevana som na daniela-sefa-hr managera. Na kyho certa poskladal skupinku 23 studentov, ked ma najvacsia miestnost v jazykovke kapacitu 10 studentov??!! A studenti z tej skupiny su este k tomu na roznej urovni. Niektori vedia po anglicky lepsie ako Magda (ucitelka z polska) niektori zasa nie su schopni si odo mna vypytat pero po anglicky (to, ze mi nerozumeju ani slovo ma uz po par tyzdnoch vobec nevzrusuje). Vyucovanie tejto skupinky prebieha stylom, ze 4 studenti sedia na chodbe na schodoch. Ja som sa uz samozrejem stazovala osobne u daniela, ale nic sa nedeje. Tak som nahuckala studentov, nach napisu oficialnu staznost. (dnes bola situacia uz naozaj neunosna, lebo prsalo, a v kolumbii je bezna vec, ze na oknach su len mreze a nie sklo, tak niektori studenti zmokli, lebo v triede sme ako sardinky)
A aky su moji studenti? Rozni. Doktori, stednti mediciny, mladez, chemici a aj nezamestnani. Vacsinou su to el studenti vysokych skol. V neive je ze vraj najlepsia univerzita so zameranim na medicinu v celej kolumbii.
Jeeden z mojich oblubenych studentov je bronzovy majster sveta v plavani (asi 2000m motylik...asi). 17 rocny chalanisko. V ramci anglickej koverzacie som od neho vyzvedala jeho treningovy plan. 3 hodiny rano a 6 hodin poobede (v jazere, lebo sa specializuje na dlhe trate). Sporrtovec chce ist studovat do nemecka, tak bol cely nadseny, ked som mu povedala, ze mam mgr. aj z nemciny. Tak ho ucim aj nemcinu.
Moji "bratia" miguel a juan ma zobrali uz aj na jednu ich studentsku medicku party. Zo zaciatku som aj rozumela, ked mi studenti hovorili ich vysnivane specializacie (cardiologia, neurologia etc.) ale potom, ked sa zacali medzi sebou bavit a rozpravat medicinske vtipy, tak tomu by som nerozumela ani po slovensky. Celkovo sa ale velmi dobre dokazem zabavit napriek jazykovej bariere.
Ked sa chlapci ucia na skusky, tak maju vo zvyku si dat na pisaci stol tanier s kavou (s praskom...nie vodu). Aroma vlasti.
skoro som zabudla. Juan zacal studovat medicinu, ked mal 15 rokov. (Miguel zacal v 16...zacali studovat naraz) V 21 rokoch bude z neho doktor. Na slovenske pomery nieco neskutocne. Po ukonceni 6 rocneho studia musi ist kazdy mlady doktor na 6 mesiacov do nejakej bohom zabudnutej dedinky liecit tamojsich domorodcov a indianov. Zaujimavy koncept. A potom maju napr. este 3 roky na specializaciu (napr. internista). V 24 rokoch "finish" - ina frajerina (viem, viem, studium sa nekonci nikdy...ale chapete ma, nie?).


Miguel-studenti mediciny do skoly chodia v takomto ensamble

Julia a Juan
(nasla som strateneho brata...lol)

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Mucenie"

Zverejnenie komentára