Bezny den pani ucitelky v kolumbii

V praci/skole zacinam kazdy den (pondelok az sobota) o 8.15. Byvam od skoly 2 minuty peso. Ale bez najmensich problemov vstanem uz o 6 rano aby som este stihla pointernetovat a pridat nieco na blog. Samozrejme si musim dat rano aj ladovu sprchu, lebo cez noc sa varim (na miernom ohni) vo vlastnej stave. Najnizsia teplota v noci bola zatial 25. Na ranajky si dam vacsinou banan (cierny nahnity, lebo zlte ukazkove ako mame doma, tu moc nie su) a kavu (v skole roznasa kavu ucitelom upratovacka a chuti to ako sladka voda). V praci som do 10.30 alebo 11.15. Za ten cas oducim 3 alebo 4 studentov, ale stane sa, ze studentom sa nechce prist do skoly, tak si cez volnu hodinu citam knihu. Doobedu vypijem asi liter vody (uz nie z vodovodu) a nasledne to vsetko aj vypotim, lebo skola nema klimatizaciu a moja trieda nema okno ale len sklenenu stenu do chodby cez ktoru ide do triedy svetlo. Odhadujem ze sa teplota v malom sklenom chlieviku pohybuje okolo 30C. Mam tam sice ventilator, ale ked ho zapnem, tak studenti nepocuju ani slovo co poviem. V zmluve som mala napisane, ze do prace musim chodit slusne oblecena, no bohuzial....nie som rebel, a pravidlam sa snazim vzdy prisposobit, ale ked som raz skusila ist do skoly v ciernych nohaviciach a koseli priehrial sa moj telesny motor. Tak som sa vykaslala na predpisane oblecenie a chodim do skoly ako na plaz. kratasy a tielko a slapky. Zatial mi na to este nikto nic nepovedal. Uvidim do kedy.
Cez obed pridem domov a pomozem senore marine s pripravou obeda. Je to sucast mojho intenzivneho spanielskeho kurzu, leba sa pri tom vzdy naucim nove spanielske slova napr. nakrajat na kocky, pomiesat, rozmixovat, umyt, osupat, preliat, avokado, polievka, privarok, ryza, zemiaky....atd. Je toho velmi vela. Ak este chlapci nie su doma zo skoly tak citam zo slabikara a slovam ktorym nerozumiem mi senora ukazuje, takze musime chodit po celom dome ked mi chce ukazat napr. ihlu, suchu haluzku, popol, trn na ruzi, plot atd. vo vseobecnosti je obed velmi jednoduchy ale velmi zdravy. A aj ked nepatrim k najvacsim jedakom, je to podla mna dost mala porcia. Poobede si dam znova studenu sprchu, lebo v dome je tiez dakych 30C a idem naspat do skoly (v sobotu ucim len doobedu) kde ucim do 18.30. Poobede vypijem v skole asi 2 litre vody a ku koncu dna mi je uz fakt na odpadnutie, lebo styl vyucovania je taky, ze vsetko co poviem musim napisat aj na tabulu tak vacsinu casu len stojim. Za jeden pracovny den vypisem jednu fixku. Pytala som sa ostatnych kolegov, ze aka je ich spotreba fixiek. Im vydrzi jedna fixka 2-3 dni. Daco robim asi zle potom.
Ked sa vecer doplazim z prace unavena a vyhladovena pokracujem v uceni aj uceni sa. S chlapcami si dame nejaku lahsiu konverzacnu temu v spanielcine a naslednee v anglictine. Michelangelo sa chce naucit spravnu anglicku vyslovnost, tak cita nahlas knihu a ja kazde jeho slovo opravujem. Potom sa vymenime a ja citam jeho ucebnicu "fisiologia medica" nahlas a on opravuje mna. Vecer je priblizne rovnako teplo ako cez den, tak su vsetky okna otvorene aj ked sa svieti. Komarov ale nie az tak vela, lebo po celom dome chodia jasterice a maju hostinu na komaroch. Jasterky sa vsak najradsej zdrziavaju na stetne pri lampe a vsettko co prileti dnu zjedia. V dome im uz len chyba nejaky pozierac mravcov. Su vsade. Aj v posteli ich mam. Prve noci sa mi ani nedalo zaspat. Pre klimaticke podmienky spavam tak ako ma panboh stvoril a mravce lozia po celom mojom tele. Dost to stekli aj znervoznuje, ale pokial tie mravce nestipu, tak je to ok. Ine vychodisko nevidim. Pred spanim si dam dalsiu ladovu sprchu. Statistika na zaver: denna spotreba pitnej vody-4litre, navsteva socialneho zariadenia 2 alebo max 3 krat za den. Vsetko vypotim.

Read Users' Comments (4)

4 Response to "Bezny den pani ucitelky v kolumbii"

  1. Unknown, on 3. septembra 2009 o 2:28 said:

    zda sa ze budes vediet po spanielsky lepsie ako keby si sa to ucila v hocijakej skole

  2. Paulína Zemková, on 4. septembra 2009 o 0:19 said:

    hej ved ja jej zavidim. asi sa aj ja niekam zoberiem...

  3. Unknown, on 4. septembra 2009 o 15:10 said:

    Kto je to ten panboh...? Toho si este nikdy nespominala :))

  4. my hidden angry side, on 6. septembra 2009 o 8:38 said:

    julia, citam vsetky tvoje clanky a je to velmi zaujimave, keep writing :)

    osobne by som v takej krajine asi umrel, mne skor teplotne sedi island a pod :D

Zverejnenie komentára