Oddychovka


V sobotu doobedu som oducila 6 hodin a po obede ma zobrala neivska banda do mesta.

Ukazali mi prvy kostol v meste.





Tiez som sa bola pozriet na hlavnu katedralu




budova kde guerilla odpalila/odpalili bombu pred par mesiacmi.


Z prechadzky som bola dost unavena a ked sme prisli na byt k Jennifer jej rodicia nas potom vsetkych este pozvali do lunaparku. Vstupne stalo 10SK. A za kazduu jazdu sa platilo asi 30SK. Ti, co ma poznaju vedia, ze som maniak na kolotoce a vsetko s tym spolocne. V lunaparku, boli aj trosku drsnejsie atrakcie a tie som vyskusala vsetky. Bolo mi aj trosku zle ku koncu, ale predychala som to nejako.

A vecer ked uz som bola totalne unavena, sme sa vybrali do mesta. Tu hraju vsade len latinoamericku hudbu. Zasadli sme do jedneho podniku a objednali pivo. Cim viac som pila, tym som plynulejsie rozpravala po spanielsky a po polhodinke som sa konecne odvazila ist na tanecny parket. Ludia tu maju tanec v krvi. Ja som sa spoliehala aspon na alkohol v krvi, ze sa to hadam nejako vykompenzuje. A aj tak bolo. Ukazali mi zakladne kroky, Jennifer mi potom pozicala jej frajera a 15 minut sme si fajne potancovali. Dlhsie sa nedalo, lebo je tu strasne horuco. Podniky su tu vacsinou semi-otvorene a klimatizacia je pojem neznamy.

Ftipne bolo aj jazdenie autom po meste vo vecernych hodinach. Od cca 21.00 hodiny tu soferi prestavaju respektovat semafory (nieze by sa pocas dna nejako velmi riadili dopravnymi predpismi). Ked Jennifer vchadzala s mazdou do krizovatky a bola cervena, jednoducho zacala trubit a presla krizovatky bez toho aby zastavila. A kvoli takymto soferom co chodia na cervenu, musi soferi urobit to iste ked chcu preist na zelenu. Jednoducho furt trubia.

Prespala som v dome kde byva Jennifer s rodinou. Rano ma cakali na stole ranajky. Okrem ineho aj miska ovocia (jahody s papajou) posypane syrom (nieco ako mozarella). Nic pre mna. Jedina kombinaciu syru a ovocia co mi neprekaza je americky strawberry cheescake (na markize to vo filmoch dabuju ako syrovy kolac, co samozrejme nedava zmysel....spravne by sa to malo prelozit ako tvarohovy kolac).

Doobedu som pomahala Jenniferinej mladsej sestre a bratovi s ulohami z anglictiny. Maly bracek si potom este robil aj ulohy zo zemepisu, tak mi na mape ukazovala cela rodina, v ktorych regionocch sa pestuje koka, ktore regiony su najchudobnejsie a kde je/su guerilla. Ako podakovanie mi dal potom Jenniferin hermano jeho slabikar z pred dvoch rokov.(teraz kazdy vecer sedim so senorou marinou v kychyni a citam jej zo slabikara a ona sa mi snazi vysvetlit, ktore slovo co znamena...komedia storocia)




Pustila som im aj video o slovensku na youtube. Velmi sa im pacilo. Obed varil Jenniferin frajer Christiano a jej mama. Pochutnala som si na kombinacii: ryza, nejaka vysmazana ploska vec oranzovej smazenej farby a k tom salat (salatove listy, sladka cibula, avokado, hrach a este vela dalsich veci ktore nedokazem identiifikovat).

Pocas celeho dna tu chodia po meste, ale hlavne po rezidentskych oblastiach poulicny predavaci zmrzliny. Poobede zaparkoval jeden takyto podnikatel aj pred Jenniferinym domom. Kupila som si 500ml vanilkovej zmrzky za 20sk. No komu je lepsie ako mne???

Ked som sa vecer vratila k senore marine, jej synovia-medici si potom na mne skusali lekarske kladivka (terminus technikus neviem). Klepkali mi po celom tele, skusali mi reflexy a pri tom ma ucili casti tela po spanielsky. To som sa zasa raz nasmiala.



Read Users' Comments (3)

3 Response to "Oddychovka"

  1. Paulína Zemková, on 1. septembra 2009 o 12:14 said:

    to "FTIPNE" pises schvalne tak ako pises? lebo mi to trha oci. inac sa velmi tesim ze sa mas tak dobre a mas co jest. za chvilu budes hablovat po spanielsky sko raketa :)

  2. Unknown, on 1. septembra 2009 o 19:43 said:

    Pauli: a Ty schvalne pises "trha mi to oci?" Lebo mne ich to zase "taha" :)))
    Srandujem...

    Julka, som sa neskutocne dobre nasmial na Tvojej oblubenej kombinacii "syra a ovocia" a "tanec v krvi" vs "alkohol v krvi."
    Mas to pisanie v malicku...mala by si spisat nejake cestopisy a predavat to...urcite zarobis!

  3. Unknown, on 1. septembra 2009 o 20:01 said:

    Julka...mimochodom...vyzeras uzasne!

Zverejnenie komentára