Prvy den v praci

Jazykova skola, kde pracujem „ordinuje“ aj v sobotu dopoludnia. Bola som dohodnuta, ze zacnem training prave v tento den. Cestou do prace som mierne zablúdila a samozrejme som so sebou nemala ani adresu jazykovky. Tak som sa pekne krasne musela odviezt nazad domov taxikom. Byvam pri „multicentro“ a to je jedina destinacia, ktoru dokazem taxikarom zatial povedat. Z domu viem, ktorym smerom jazykovka je, tak som skusila svoje navigacne šťastie po druhy krat. Trafila som nakoniec s 10 minútovým meškaním. V USA by ma asi rovno vyhodili z prace. Tu to nikomu nevadilo. Praveze som este ja musela cakat na nich, kym si najdu na mna cas.
Daniel Rianos ma na starosti zamestnancov inštitútu, tak sa mi cely den venoval a bol to prave on, kto robil so mnou internetovy pohovor pred par týždňami ked som bola este na slovensku.
Na začiatku som sa predstavila. Po SPANIELSKY som povedala par slov o rodine (ale fakt len par…) a to ze mam doma psa. Dala som mu VS diplom prelozeny do AJ, ale aj napriek tomu som musela urobit vstupny test z AJ. Sila. Pre istotu som si ten test odfotila. Ak ma niekto z vas zaujem ucit angličtinu v kolumbii, ponukam ukazku testu pre učiteľov (ja si o tom myslim svoje):


Test som spravila ako inak, bez chyby. Aj esej na zaver. 100 slov preco by som bola dobra kandidatka na job lektora AJ. Nechapem, ak by som ten test nepresla, tak to by ma poslali nazad na slovensko, ci co….?
Daniel mi dal dvojhodinovu prednasku o "escuela de idiomas TELL ME THE WAY" (maju aj net stranku, link nepridavam, lebo blogove prispevky vzdy pisem na svojom compe a potom ked sa mi podari ist niekam na net...max 15min denne... tak len rychlo nakopirujem text a fotos z usb kluca). Teda musim vam povedat, ze system maju premakany. Uz len to je prijemna zmena, ze ucitelovi povedia co a ako ma ucit. Na Slovensku to bolo vzdy tak, ze mi len strcili do ruky ucebnicu a pracovny zosit.
Pokusim sa vam teraz v kratkosti opisat skolu a techniku vyucby.
Jazykovka ma v kolumbii asi 7 pobociek (dve z toho su v bogote). Ja budem pravidelne cestoovat medzi dvoma pobockami. V Ibague a v Neiva. Tato jazykovka neschvaluje system vyucby v skupinach. Vzdy su to max. 2 studenti na jedneho ucitela ale vacsinou je to 1:1. A ako to teda fuunguje? Priklad: Pepito co nevie ani slovo po AJ a ma dineros na zvys pride do jazykovky. Zaplati si 12 mesacny kurz (cenu neviem, asi bude na stranke, ak nie je, tak dodatcone doplnim na blog informaciu). Sekretarka Esperanza mu slavnostne odovzda kufrik so 6 knihami a 6 CD a show sa moze zacat. Za rok musi zvladnut 43 lekcii. Vsetky urovne: basic-explorer, basic intermediate-discovery, intermediate-navigator a advanced-integration(ja idem ucit vsetkych studentov ktory sa prepracovali prave na uroven advanced-velmi pokrocili). Kazda lekcia sa vyucuje v 6 fazach: 1. teoria 2. multimedia (v pocitacovej miestnosti si pepito z kufrika vyberie CD supne do computera a hravou formou sa uci slovnu zasobu a gramatiku....zatial este neviem ako presne to funguje) 3. video (pepito pozera v televizore konverzacie native speakerov v realnych situaciach) 4. konverzacia 5. samostudium 6. test (pisomny a ustny). Kazdy jeden z tychto krokov trva cca jednu hodinu. To znamena, ze za tyzden stravi pepito v jazykovke min 6 hodin. Je len a len na nom aky rozvrh si spravi. jazykovka je otvorena od 6 rano do 8 vecer (12.00-2.00 siesta) a v sobotu 8-12. Ak zije pepito napriklad v nejakej vzdialenej dedine, tak moze 6 hodin urobit za den. Naopak, pracovne vytazeny manazer Carlos si moze rozvrh rozlozit vzdy na skore ranne hodiny alebo si vzdy min 4 hod. dopredu objednat alebo zrusit hodinu. Ako u zubara. Alebo moze jeden tyzden absolvovat 4 hodiny a ten dalsi 8 hodin. Flexibilite za hranice nekladu. Vek studentov: 5-75 rokov. Doslova. Any Questions?
Foto Daniela ako ma skoli a foto skoly:





















Cestou z prace som sla busom. Aby sa nebodaj nestalo ze by niekto premeskal co i len jednu jedinu cast 4059 dielnej telenovely, maju v mhd telku.


Popoludni som bola este s aiesekarmi (studenti pracujuci v organizacii, cez ktoru som sa do kolumbie dostala) na ich pravidelnom zasadani na Universidad de Ibague. Bolo kopec srandy a ucili ma aj po spanielsky.



Read Users' Comments (2)

2 Response to "Prvy den v praci"

  1. Unknown, on 23. augusta 2009 o 20:11 said:

    Ahoj...musim povedat, ze Ti to pisanie ide...
    Mas velmi dobry, citatelny, zabavny styl. Vzdy si bola vtipna, ale ze sa to bude aj dobre CITAT som nevedel. Len tak dalej!

    Davaj pozor na dobre vyzerajucich muchachov :)) nech moc neotravuju...

    Ten ich system sa zda byt hodne premysleny. Mozno az komplikovany. Ale to len pre mna - nestranneho citatela. Z pohladu niekoho, kto sa chce naucit jazyk mu to dava neskutocnu flexibilitu...a to o ziadnom inom systeme, o ktorom som pocul nemozem povedat.

    Uz sa tesim na dalsi prispevok!

    P.

  2. Milan Kyseľ (Miňko), on 24. augusta 2009 o 13:34 said:

    Pucuj, ten test z anglictiny musel byt dost smiesny, ked mas za sebou studium jazyka :) Mozno podla vysledku ta potom pridelili na tu advanced uroven vyucovania :) Inak si to neviem vysvetlit.

Zverejnenie komentára